söndag 18 november 2012

Ge omedelbart chauffören en varning!

Kendrick, 6 slängdes av från bussen

Hade glömt busskortet hemma

Nu är det dags att säga STOPP för alla dumheter som görs mot barnen. Den här sexåringen hade en storasyster med sej, men jag vill inte ens tänka tanken … vad som kunde ha hänt om han varit ensam och inte fått tag i sin mamma på telefon!

Nu, ALLA bussbolag … säg till att det är absolut förbjudet att ”tvinga av” barn!
*********
Jag har fått ett svar … anonymt! Jag lägger inte ut anonyma kommentarer …
Personen tycker att barn ska ha fria resor och att jag ska ha en varning, i stället för chauffören som slängde av 6-åringen, som inte har tagit tag i resekostnaderna.
NU, har jag fixat det! För så är det ju barnet åker utan kostnad i målsmans sällskap och om det handlar om till och från skolan betalas ju busskortet med skattemedel.
Min upprördhet har såklart med barnets utsatthet att göra. Vi måste komma ihåg att alla barn är allas barn … som vi gemensamt ska ta hand om!

Inga kommentarer: