måndag 5 november 2012

Nästa gång blir det i klartext ...!

Hemkommen från kommunfullmäktige …
… sitter nu och funderar över hur jag ska uttrycka mej
… jag kan ju inte säga att någon ljuger från talarstolen, det är antagligen oförskämt och ingen skulle någonsin tillstå att den ljugit.


Men varför säger man inte som det är, tillstår att man inte vet svaret på en direkt fråga och varför pratar man om andra saker för att förvilla? Samma frågor har majoriteten tidigare fått på Kommunstyrelsen och Barn- och utbildningsnämnden … så de har haft möjlighet att skaffa sig svar!
Undrar ni över vilka frågor jag ställde
·        Majoriteten säger att man förhandlar … så min fråga var: Vem förhandlar med vem, när det gäller Familjecentralen? … jag har nu flera olika svar!

·        Gnesta kommun har samverkansavtal med Strängnäs … så min fråga var: Hur många gymnasieelever har Gnesta kommun i Strängnäs nu? … och fick till svar, hur många elever som sökt till Strängnäs (i andra och tredje hand? ... eller)  En hand med fem utsträckta fingrar i luften!
Som ni förstår är jag inte nöjd med svaren!
Så … vem förhandlar och hur många gymnasieelever från Gnesta går i Strängnäs?

Inga kommentarer: