söndag 3 februari 2013

Dagarna svischar förbi ...

I morgon är det måndag, egentligen ganska skönt att åter vara i vardagen … det var intensivt förra veckan.

Först måndagens kommunstyrelse, tisdag med diskussion om en eventuell kommunflytt till Stockholms län hos Södermanlands Nyheter och uppsnyggning inför två dagar på Södertuna med Barn- och utbildningsnämnden, sen tåget till Centerpartiets kommundagar i Örebro … middag och kortspel i går kväll och i dag en långpromenad i solskenet. Hm, i morgon måste jag laga mat!

Härligt att åka på kommundagar träffa gamla och nya vänner och lyssna på våra duktiga ministrar … det känns bra, inte alls som man kunde tro när man läser tidningsartiklar. Ja ni har ju själva kunnat läsa både ris och ros senaste dagarna och jag undrar ofta varför vi hör sååå olika!

Om man nu tänker på allt som skrivits och sagt på senaste tiden, som självklart har påverkat … måste jag säga att Annie är fantastisk. Hon påverkas såklart, men svarar på allt, har inte försökt smita undan, låter så förtroendeingivande … att vi är helt säkra på ”att det här fixar vi, trots allt”!

Nu ska jag renskriva mina anteckningar, viktigt att följa upp och delge de övriga … tillexempel, hur har man gjort i framgångsrika Centerparti- kommuner. Ska redovisa från seminariet ”Hur utformar vi en hållbar skola för kunskap och kreativitet med hjälp av modern teknik?”… en skola där det är en rättighet för alla elever att kunna använda digitala verktyg.

Och visste ni att forskning visar att ”det är enklare att lära sig skriva än att läsa”?


Inga kommentarer: