onsdag 26 september 2012

I dag är det onsdag ...!



Foto: Fredrik Laaksonen





En gråmulen dag, typiskt stearinljusväder … lyser upp och skapar lugn när jag nu sitter och läser. 




* Planprogram för Norra Gnesta
* Åtgärdsplan … Östra Storgatan – från rondell till station  
* ”Förskolepaviljonger”!

Svårt att göra en sammanfattning när man läst så olika dokument, men det är mycket intressant läsning. Vi behöver bygga mer, fler förskoleplatser är ett måste och en uppsnyggning mellan rondellerna är nödvändig.
Planprogrammet har en lång väg att vandra, så är lagen … men nybyggda förskoleplatser behövs nu och en Vackrare, mer tillgänglig och cykelvänligare Storgata behövs också NU …

Varje gång en ny utredning kommer och det diskuteras att vi måste skapa ett attraktivt samhälle för att få fler kommuninvånarna … hör jag föräldrar som buar … den gången medan jag pratade. Då ville jag att vi skulle plantera på rondellerna! Och det blev ju planterat så småningom.

Jag satt för första gången på ett podium som partiföreträdare, kanske de som skrek minns eller så har de glömt! Tänker på det ibland, när jag möter någon av dom …

Inga kommentarer: