måndag 17 september 2012

Nu är det kaffe med äppelkaka ...

Två kok plommonmarmelad står på bänken och kallnar, ser på mina ”solbrända” händer … ganska snyggt. Bättre än när man plockar blåbär!

Varvat koket med att läsa om Vindkraft och att Lööf åker ut! Den 7 september var det uppåt för Annie! När det är så mycket upp och ner, borde man inte använda krigsrubriker varje gång … Häromdagen läste jag att det är bra att ligga lågt i opinionen så här i halvtid, låga siffror nu bådade gott till valdagen!
Solen skiner och jag borde gå ut … men jag sparar tomat- och björnbärsplock till i morgon, eftersom jag behöver till affären, ska fylla på i skafferiet innan kvällens kommunfullmäktige.
Hinner nog koka mer marmelad i morgon förmiddag, innan seminariet om Medborgardialog … undrar om vi politiker i oppositionen räknas som medborgare …? Jag tar det i morgon när jag vet säkert.
Återkommer i kväll efter KF eller i morgon bitti, för man vet ju inte om ett KF blir långt eller kort … men en sak vet jag som spanar från sista bänk, kroppsspråk är alltid intressant att studera J

Inga kommentarer: