torsdag 2 juni 2016

Det har gått 33 dagar sen Ni läste i SN

... att konsultföretaget föreslog att Laxne skola skulle läggas ner.
Så inledde jag på Barn- och utbildningsnämndens möte i går ...

Måste säga att det var med tungt hjärta jag gick hit i dag.
Och en del dagar har jag varit sååå upprörd!


Det var den 31 mars som, det jag redan misstänkt besannades ... som ett beställningsjobb! Det skulle göras en kommunikationsplan.

Då, tog jag för givet att politikerna i majoriteten skulle hålla presskonferens ... gå ut och berätta ...
Hur har man tänkt och varför!

Men nu vet vi bättre: Swecos rapport direkt in på postlistan, i SN dagen därpå. den 10/5 informerade Rektor på Laxne skola eleverna, kommunens högsta politiker Sven Andersson meddelade nämndledamöterna via SN att nämndsammanträdet var flyttat en vecka. Rektor diskuterade åter med eleverna på Laxne skola.

Den 18 maj, efter tre veckors offentlighet blev det ett föräldramöte. Sen blev det efter många om ocj men även ett Öppet möte i Laxne skola.

"Såklart att jag vet varför det är så bråttom",
"helst ska man inte göra om en dumhet".
För tiden tickar på
fram till nästa val! ... och ni tror er ha en plan!

Jag hade även några frågor, tar dom senare ...

Inga kommentarer: