tisdag 9 april 2013

Låååångsamt ...!



Jag vet att det är nattredaktören som fixar rubrikerna i tidningen, utifrån den skrivna texten. Det svaret har jag själv fått när jag tyckt att rubriker ger falska förespeglingar. Men det var då, tycker faktiskt att det blivit bättre … tills förra veckan när jag såg rubriken ”Skillingavallen rustas upp”.

1953 flyttade jag till Dalen, granne med Skillingavallen … där vi tävlade i skolmästerskapen och jag var riktigt bra på längdhopp. 60 meter var också en av mina favoriter. När jag nu ser rubriken blir jag glad och ser framför mej att skolan har önskat och att skolungdomar åter igen ska tävla i skolmästerskap.

När jag sen läser försvinner alla tävlande ungdomar … ”Det är snarare en uppsnyggning än en upprustning” säger Malin. Skillingavallen ska bli hel och ren … bilden till artikeln är ett par halvt nersnöade rostiga vältar.
… ”inte är mycket jobb som behövs eftersom det mest är mindre saker som kräver små medel som ska genomföras.” Hm …

I dagens SN är det dax igen … rubriken ”Utegym på gång även i Gnesta” … Ja, Stjärnhovs duktiga, energiska byalag har också fått med pengar till ett utegym i Leaderprojektet. Och sedan i höstas finns i kommunförrådet några redskap som ska sättas upp i Thuleparken. Men ser i tidningen att Gnestaborna får ”vänta till hösten” innan de kan gympa på morgonpromenaden!

Men, så långsamt det tog … som ett av barnen sa en gång!
När VI tog beslutet om boulebanan i Thuleparken, var kommunstyrelsens presidium där och invigde INNAN överklagandetiden gått! Det var snabba ryck! … Till allas glädje, ingen överklagade beslutet och jag vann invigningsmatchen ;-)

Så sätt fart! … SVMP, se till att utegymmet kommer upp i vår … ”inte till hösten”!!!

Inga kommentarer: