måndag 30 december 2013

Bra Södermanlands Nyheter!

Att Ni återigen visar på vad som kan hända, när olyckan är framme. Dicks skadade händer ger oss alla en tankeställare.

Jag var ordförande i Brottsförebyggande Rådet i Gnesta, det är drygt tio år sen, det var snart påsk och dags för fyrverkerier igen. Senaste julhelgen hade varit förskräcklig med flera skadade och även dödsfall. Kunde jag göra något, vad i så fall?

Ringde min poliskontakt, vi funderade tillsammans och efter lite övertalning följde han med till Södermanlands Nyheter. Hur skulle vi få ungdomar, ja även vuxna att vara försiktiga med raketerna, kanske helst låta bli.
Då nämner Stefan, Dick Karlsson som då jobbade på Räddningstjänsten i Gnesta.

Med Dicks skadade händer på första sidan och en stor artikel inuti tidningen, blev det nästan tyst i Gnesta den påsken. Det kom nog som en chock för många, berättelsen om firandet som gick fel …

Och nu vet jag inte hur jag ska få till en övergång från artikeln i Södermanlands Nyheter i dag till vad jag såg på TV i går kväll, som gjorde mej såå upprörd!
Här ett FY SKÄMS till dom som gjort skylten Sista chansen, uppmaningen att köpa de stora raketerna som nu ska förbjudas vid nyår. Texten borde ha varit Sista risken! MEN BRA SVT! Att visa hur stora skador det blir av raketerna.

Tack Dick för din medverkan i SN!
Och Ni, var försiktiga och ta hand om varandra!

Inga kommentarer: