måndag 2 december 2013

En dag för eftertanke!

Första julgardinerna på plats, adventsstjärnor och ljusstakar lyser, hyacinten doftar, potatisen är snart klar och grytan är värmd. En dag utan läsning av kommunala handlingar, fast jag har fått dokument i min nya Ipad där allt ska läsas fortsättningsvis.

”Välkommen till en dag om sociala investeringar.” Uppmaningen kom från Landstinget och jag var på Hedenlunda den 18 oktober.
”Förbättra vårdkedjan för barn och ungdomar med neuropsykiatrisk problematik utifrån varje individs behov”, läser jag i dokumentationen. 

 Ja, just det! Vi måste alla börja samarbeta bättre, ta hand om alla barn som behöver hjälp redan när de är små. Det får bara inte vara så att problem inte blir åtgärdade förrän barnen kommer till skolan. ALLA runt ett barn måste lyssna på varandra och hjälpas åt, allt för barnets bästa!

Därför vill jag finnas med både i Landstinget och i Kommunen. SÅ kryssa mej dit i september nästa år, jag fixar jag det!
Mycket under dagen på Hedenlunda handlade om Sociala investeringar, som infördes förra året i Gnesta kommun. Men någon påfyllning blir det väl inte i år, eftersom Gnesta kommer att gå back!?

Inga kommentarer: