fredag 25 oktober 2013

Först jobbpendling, sen affärsresor ...!



Vår sörmländske riksdagsman centerpartisten Roger Tiefensee, har engagerat sig i pendeltågsfrågan. Han var med tillsammans med många andra på manifestationen på Strömmentorget och har också lämnat in en motion angående prioriteringsmodellen som trafikverket använder.

Södermanlands Nyheter … som i går ändrade nättidningen, så att jag kan läsa hela artikeln på nätet, men inte länka till er som inte har inloggning! … Jag får inte heller klippa i texten, som jag själv kan läsa, texten är upphovsskyddad. Jag har frågat!!! …

MEN jag kan berätta att Roger intervjuats av SN … och jag kan berätta att han lämnat in motionen för att lyfta frågan vi alla pratat så mycket om … att i och med att alla som jobbar i storstan inte kan bo där, måste jobbpendlingen prioriteras så alla snabbt och enkelt kan åka till sona hem ”i vårt vackra Södermanland”!

Jag håller tummarna för att förordningen från 2004 ändras, till förmån för arbetspendling!

Inga kommentarer: